Vezetői együttműködés
- ●
Mindenki végzi a dolgát, mégsem csapatként működik a cég?
- ●
Nyílt vagy rejtett ellentétek vannak a csapat tagjai között, így nem húznak egy irányba?
- ●
Önszerveződés helyett felülről kell létrehozni csapatokat?
Gyakran dolgozom olyan vezetői csapatokkal, melyek kiváló képességű egyénekből állnak, mégsem csapatként működnek. Ez sokszor abban nyilvánul meg, hogy a megbeszéléseken nincsenek heves viták még a cég jövőjét jelentősen befolyásoló döntési helyzetekben sem. A felszínen látszólag teljes a harmónia. Azonban a vezetői megbeszéléseken meghozott döntések gyakran nem érnek el a cég összes dolgozójához, úgy tűnik, mintha nem megfelelően adnák őket át a vezetők a saját embereiknek. Mi okozza ezt az elakadást? A csúcsvezető úgy érezheti, mintha csak neki lenne igazán fontos a cég, neki kell egyedül őrködnie a közösen meghatározott értékek betartásán.
Évek óta dolgozom vezetői csapatokkal és azt tapasztaltam, hogy rövid időn belül is jelentős fejlődést lehet elérni a kommunikáció hatékonyabbá tételével. Fontos, hogy a csapat tagjai bátran felvállalják a konfliktusokat egymással, ütköztessék az érveket, kiálljanak a saját véleményükért akkor is, ha az népszerűtlen a többség számára.
A workshop célja, hogy elinduljon a kommunikáció a csapaton belül, el tudják mondani egymásnak a tagok az egymással kapcsolatos észrevételeiket, így hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni a céges célok elérése érdekében.
Patrick Lencioni modelljét alkalmazva elemezzük a csapattal, hol lehetnek a sikeres együttműködés akadályai. Az öt fázis, melyet érintünk a munkánk során: a bizalom hiánya, félelem a konfliktusoktól, az elkötelezettség hiánya, a számonkérés kerülése és az eredmények hanyagolása. Gyakran egy színészt is bevonok a folyamatba, például a konfliktushelyzetek feloldását lehet vele gyakorolni. utána pedig közösen elemezzük a látottakat. Világossá válnak azok a tényezők, melyek a leginkább befolyásolhatják két ember közt a kommunikáció sikerét, gátját képezhetik az együttműködésnek.